середа, 13 травня 2020 р.

Українська мова 10 клас . Тема :"Урок мовленнєвого розвитку. Ділові папери: звіт про виконану роботу". 

Роль офіційно-ділового стилю – забезпечення ділового спілкування між державами, установами, організаціями, членами суспільства. Стиль обслуговує законодавство, адміністративно-господарську діяльність та інші ділянки життя суспільства, пов'язані з діловодством, звітністю та документацією. У писемній формі діловий стиль використовується при оформленні документів. В усній формі він виявляється під час проведення зборів, нарад, засідань.
*     Робота в словниках
Для ділового стилю характерні такі ознаки:
- вживання готових усталених форм та мовних зворотів;
- точність, ясність, логічність та стислість у викладенні думок;
- вживання слів тільки у прямому значенні;
- спеціальна термінологія;
- відсутність індивідуальної манери викладу та емоційно забарвленої лексики.
*   
Будь-який діловий папір складається відповідно до встановленої норми. Діловий папір складають лише в офіційно-діловому стилі. Викладена в документі інформація формулюється за допомогою суджень, у яких щось стверджується або заперечується. Будь-які художні засоби у мові документів є неприпустимими. Точність досягається вживанням тільки однозначних слів, використанням термінів, зазначенням дат, цифрових даних.
Документи одного виду мають однакову форму, виклад ведеться за допомогою речень однакової будови. Нерідко використовуються одні й ті самі слова.
Обов'язковою для ділового паперу є назва (довідка, наказ, постанова, заява, план роботи, протокол, оголошення, доручення тощо).
*      Про звіт та його особливості
Звіт — діловий папір, в якому подається повідомлення про діяльність особи чи організації за певний період, виконання кимось дорученої роботи та її підсумок.
Обов’язковими для оформлення звіту є назва (звіт), зазначення періоду, за який складається звіт, назва групи (класу, відділу, організації, установи), що звітується, текст звіту, підпис особи, яка склала діловий папір, дата складання звіту.
Звіти бувають статистичні та текстові. Статистичні оформляють на трафаретних бланках, текстові — на загальному бланку або чистому аркуші. Як правило, звіти складають за певний період (тиждень, місяць, квартал, півріччя, рік тощо).
*     
ü  Порівняйте зразки звітів. Складіть орієнтовний план звіту.
ЗВІТ
про відрядження експертної комісії
З 12 по 24 червня 2013 року експертна комісія у складі: Павлюченко І. В., Ружицька Л. А., Сусь О. П., Молодчина О. О.— знаходилася у відрядженні в м. Херсоні для ознайомлення зі станом зберігання архітектурних пам’яток.
Ми дослідили стан таких пам’яток:
1) Очаківська південна брама фортеці, пам’ятка архітектури кінець XVIII ст.
2) Свято-Єкатерининський собор, пам’ятка архітектури 1782-1787 pp.
3) Арсенал, пам’ятка архітектури, 1784 р.
Вважаємо необхідним зазначити наступне:
1. Старовинні будівлі знаходяться в основному у задовільному стані.
2. У дуже гарному стані знаходиться Свято-Єкатерининський собор, пам’ятка архітектури 1782-1787 pp., де встановлено спеціальне обладнання, що слідкує за кондиціонуванням повітря.
3. Будівля Арсеналу використовується під місцеву телевізійну студію і знаходиться у гарному стані.
4. На окремі випадки недбалого ставлення до зберігання історичних пам’яток складені акти.
25.06.2013 р.                    Підписи усіх членів експертної комісії
ЗВІТ
старости 10 класу Волошиної Д.
про стан зберігання підручників
учнями 10 класу Чумаківської школи
 З 1 по 15 січня 2019 року були перевірені підручники 10 класу.
Мета перевірки: визначити стан зберігання підручників учнями 10 класу.
Перевіркою встановлено, що більшість учнів зберігають підручники у гарному стані. Підручники обгорнуті, немає ніяких поміток. Краще за всіх зберігають підручники учні: Дмитрієв В., Мисюра С.
Перевіркою зафіксовані також факти неохайного використання підручників: м’яті сторінки підручників Волошиної Д. зроблені позначки в підручниках Чайковської А..
Пропозиції:
1. Не видавати підручники учням, які несумлінно ставляться до їх зберігання.
2. Розробити систему стягнень за названня підручників.
 15 січня 2019 р.                                   Підпис
ЗВІТ
класного керівника 10 класу Соболь І.О..
про екскурсію учнів школи до краєзнавчого музею міста
20 березня 2019 р. учні 10 класу (7 осіб) перебували на екскурсії у краєзнавчому музеї міста.
Мета проведення екскурсії — прослухати лекцію «Наше місто у роки Великої Вітчизняної війни», переглянути виставкові зали.
Лекція для учнів була змістовною, цікавою. Діти мали змогу протягом двох годин роздивитися всі експонати виставкового залу, присвяченого Великій Вітчизняній війні.
Пропозиції:
1. На уроках історії провести бесіду з учнями, перевірити засвоєння матеріалу.
2. На уроці української мови скласти письмовий звіт про екскурсію.
20 березня 2019 р.                               Підпис
*     Методичний коментар
План звіту може мати такий вигляд:
1. Назва документа.
2. Назва закладу, організації, посади особи або осіб, які звітують.
3. Визначення терміну, за який проводиться звіт.
4. Текст звіту (висвітлюються позитивні й негативні сторони роботи, наводяться факти, пояснюються причини невиконання, робляться висновки і вносяться пропозиції).
5. Дата складання звіту.
6. Підпис особи, яка складала звіт.
 V. Закріплення знань, умінь і навичок
*     Самостійна робота
ü  За поданим початком складіть звіт, який відображав би якість проведення запланованих заходів із зазначенням позитивних і негативних прикладів; зробіть висновки і внесіть пропозиції.
ЗВІТ
класного керівника 10 класу ...
про участь учнів 10 класу у шкільному конкурсі...

Немає коментарів:

Дописати коментар

Перекладач