Зарубіжна література 9 клас.Тема:"Підсумки. Узагальнення і систематизація навчального матеріалу за семестр".
.
Добігає кінця навчальний рік, впродовж якого ви багато чого дізналися про літературні жанри та стилі, провідні ідеї
Просвітництва, Романтизму і Реалізму, нові тенденції в драматургії наприкінці
ХІХ – на початку ХХ ст. Поглибили свої знання про вже відомих вам письменників,
познайомилися з новими іменами.
Знати все неможливо. Але без ерудиції, вміння
логічно мислити, практично використовувати власні знання, шукати і знаходити
необхідну інформацію в сучасному світі не обійтися. Саме цьому ми маємо навчатися.
І сьогоднішній урок стане першою
сходинкою. Я пропоную вам згадати все, що ми вчили протягом року.
«Літературні жанри та стилі»
1.Жанри можуть взаємодіяти
між собою, що приводить до виникнення синтетичних утворень. Наведіть приклади.
2.Визначте жанр твору за
цитатою: «Сорок років з гаком розмовляю я прозою, а мені таке ніколи на думку
не спадало. Велике, велике вам спасибі,що пояснили. Отож я хотів би їй
написати: «Прекрасна маркізо, ваші чудові оченята віщують мені смерть від
кохання». То чи не можна ці самі слова сказати галантніше? Знаєте, ну, якось,
делікатніше висловитися?»
3.Жанр твору Ф.Шиллера «До
радості»
4.Провідні жанри реалізму
5.Жанр твору М.Гоголя
«Шинель»
6.Які три роди існують в
художній літературі?
«Просвітництво»
1. «Ідеї правлять світом» - ця
думка стала своєрідним гаслом доби Просвітництва, коли реально вважалася
можливість побудови «царства …»
2. Як впливали літературні
твори на читачів, чому вчили?
3. Яким зображувало життя
мистецтво рококо?
4. Назвіть твір, в якому автор
критикує парламентську монархію, безглузді закони й порядки, нездатність
політиків, але не прямо, а використовуючи прийом літоти, художні символи та
алегорію
5. Назвіть автора твору, що
став гімном Євросоюзу
6. Йоганн Гете звертається до
грецької міфології. Який образ привертає його увагу?
«Романтизм»
1.Хто з письменників не
відноситься до байронічної течії: Дж. Байрон,
А.Міцкевич, Г.Гейне?
2.Романтики проголосили
її однією з основних умов існування
особистостосі
3.В якому творі поетично
оброблено народну легенду про красуню, що своїм співом зваблювала рибалок
?
4.Французький письменник
А.Моруа назвав життя цього письменника «дорогою слави й честі».
5.В якому творі
розкривається епізод з життя видатного українського політичного діяча ХVІІ ст.?
6.Що символізує кінь у
романтичній літературі?
«Взаємодія романтизму і реалізму»
1.В яких творах М.Гоголя
простежуються романтичні та реалістичні традиції?
2.Відкриттям І половини ХІХ
ст. став образ «маленької людини». Наведіть приклад.
3.Якось поет В.Жуковський
мандрував Європою й побачив відоме полотно «Сикстинська Мадонна» художника
Рафаеля.Натхненний витвором мистецтва, він написав вірш: «Ах, не часто
посещает/ Нас с небесной высоты/ И перстами нас касает / Гений чистой красоты ». Яка поетична метафора сподобалась
О.Пушкіну і він ввів її в свій вірш?
4.Тетяна, Ольга, Володимир
Ленський – це герої якого твору?
5.Назвіть твір, в якому
головний герой ставав причиною нещасть інших людей
6.Якою мовою писала листа
Тетяна до Онєгіна?
«Реалізм»
1.Твір усього життя О.де
Бальзака
2.В якому творі герої
намагаються уникнути покарання за недбалість на службі шляхом хабаря, але це їм
не вдається
3.В якому місті
відбуваються події в повісті М.Гоголя «Шинель»?
4.Дервіль і Фані Мальво,
Анастазі де Ресто і Максим де Трай,
Каміла і Ернест де Ресто. Це герої
з якого твору?
5.Головний герой повісті
М.Гоголя «Шинель»
6.Який фінал має повість
Бальзака «Гобсек»?
«Нові тенденції в драматургії наприкінці ХІХ –
на початку
ХХ ст.»
1.Його вважають творцем
«нової драми».
2.В основу якого
драматичного твору взято античний міф про скульптора, який створив статую
морської богині Галатеї та закохався в неї?
3.Який фінал твору
«Ляльковий дім» Г.Ібсена?
4.Головна героїня п’єси
Б.Шоу «Пігмаліон».
5.Новий шлях для розвитку
якого мистецтва відкрила «нова драма»?
6.Принципи нової драми в
українській літератури використовували письменники…
Немає коментарів:
Дописати коментар