23.04.2021.Тема: Юрій Андрухович. «Shevchenko is OK» ‒ есе, у якому автор звертає увагу на потребу нового осмислення класичної літератури. Актуальність потреби пошуку Тараса Шевченка з «людським обличчям»
Записати число, тему
Переглянути відеоролик на повторення стилів в українській літературі https://www.youtube.com/watch?v=xV7sqFmoeT8
Повторити один із стилів, а саме постмодернізм, переглянувши відеоролик https://www.youtube.com/watch?v=sjqT7HHdiZM
Прочитати твір Ю. Андруховича «Shevchenko is OK» https://www.ukrlib.com.ua/books/printitzip.php?tid=14104
Прочитати ст в підрунику 308-309. Зробити конспект письмово в зошит!
Виконати тестову роботу https://naurok.com.ua/test/start/316809
Виконані завдання чекаю в повідомленнях!!!!
Усі стилі для ЗНО 2020
Постмодернізм
22.04.2021.
Тема: Мирослав Дочинець. «Криничар» (оглядово)
Записати число, тему уроку
Ознайомитися з біографією письменника https://www.ukrlib.com.ua/bio/printit.php?tid=14107 (короткий конспект в зошит!)
Переглянути відеоролик https://www.youtube.com/watch?v=KBcRwfp_zL0
Прочитати роман "Криничар" М. Дочинця
Виконати тестову роботу https://naurok.com.ua/test/start/302545
22.04.2021
Тема: Галина Пагутяк. «Зачаровані музиканти» ‒ роман фейєрія; села й містечка Галичини як прояв місцевого колориту та історичного тла оповіді; містичні й міфологічні алюзії в романі; ідея єдності людини з її витоками і природою, в якій вона живе; особливість авторського стилю письменниці
Записати число, тему уроку
Познайомитися з біографією письменниці, завдяки презентації
Зробити нотатки в зошит по творчості Галини Пагутяк
Прочитати історію написання роману-феєрії http://pahutyak.com/%D0%B7%D0%B0%D1%87%D0%B0%D1%80%D0%BE%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D1%96-%D0%BC%D1%83%D0%B7%D0%B8%D0%BA%D0%B0%D0%BD%D1%82%D0%B8/
Переглянути буктрейлер до роману-феєрії Галини Пагутяк https://www.youtube.com/watch?v=Zj5Ny9i4768
Прочитати твір Галини Пагутяк "Зачаровані музиканти" https://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=15294
Виконати тестову роботу, прочитавши твір https://naurok.com.ua/test/start/270571
Всі завдання надіслати в повідомлення!!!!
21.04.2021.
Тема: Сергій Жадан. «Музика, очерет…», «Смерть моряка». Збірка «Тамплієри» ‒ поетичний щоденник за 2015-й – першої половини 2016 року. Широкий жанрово-тематичний діапазон поезії – від публіцистики до лірики
Записати число, тему уроку
Переглянути презентацію та зробити конспект
Ознайомитися з біографією письменника, передивившись відеоролик(за бажанням!) https://www.youtube.com/watch?v=EsNWBp2wT9U
Читацький практикум
Прочитати поезію«Музика, очерет» https://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=13039
Ліричний герой глибоко переживає розлуку з коханою («нам з тобою тепер падає різний сніг»). Йому залишаються спогади про музику ламких очеретів, про висоту, де були у двох. І солодко завмирає, «тихо росте душа» в пригадуванні щастя і в його передчутті.
Проблемні, «провокаційні» запитання (усно)
▼ На якому місці в системі цінностей у вас естетика, краса художнього слова?
▼ Ви відносите себе до творців масової чи елітарної літератури?
▼ Чи може якось література, особливо така, вплинути на читача, на сучасний стан речей?
▼ У чому сенс сучасної літератури?
▼ Чому так багато у ваших творах грубих, лайливих слів, навіть непристойностей?
Прочитати вірш "Смерть моряка..."
https://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=14100
Виконати тестову роботу https://naurok.com.ua/test/start/205936
Виконані завдання чекаю в повідомленнях!!!!!!!!
16. 04.2021.Тема: Марія Матіос. «Триєдина перспектива (цикл); «Прості вірші» (цикл) – поезія як прояв сильної жінки в сучасному світі, яка може залишатися жіночною.
Записати число, тему уроку
Переглянути презентацію та ознайомитися з біографією письменниці
Записати відомі збірки та прозові твори
Переглянути відеоролики https://www.youtube.com/watch?v=sn91z7CDVSI, https://www.youtube.com/watch?v=TD1DhKoo4Vs
Прочитати поезію за посиланням https://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=15293
Опрацювати статтю в підручнику ст 304-305
Виконати тест https://learningapps.org/display?v=pofrom9ua20
15.04.2021.Тема: Юрій Іздрик. «Вишиванка», «Молитва». Ю. Іздрик як один із творців «Станіславського феномену»; пошук форм вираження нового світовідчуття і нового світогляду у поезії; роль візуалізація у творчості поета (ідея і візуальний прояв «вишиванки»); синтез національного і загальнолюдського у його творчості; спосіб поетичного вираження почуттів в естетиці постмодернізму
Записати число, тему року
Переглянути презентацію, зробивши конспект
Прочитати інформацію про Юрія Іздрика
Читацький практикум
Прослухати вірш "Молитава" у викоанні автора https://www.youtube.com/watch?v=r_b6kSWhK1Y
або прочитати https://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=14890
Прочитати вірш "Вишиванка" https://osvita.ua/school/literature/i/69251/
Виявляємо літературну компетентність
Яке враження справили на вас поезії Ю. Іздрика? Які асоціації вони викликали? До яких роздумів спонукали?
Як ви гадаєте, до кого звернута «молитва» ліричного героя поезії Ю. Іздрика?
Яким постає ліричний герой поезії «молитва»? Чи можуть читачі визначити, що його хвилює, дратує, завдає болю, утішає, дарує надію тощо? Обґрунтуйте свої міркування ПИСЬМОВО!
Які образи привернули вашу увагу в поезії «вишиванка»? Яким ви уявляєте світ, створений автором? Доберіть п'ять слів, які, на вашу думку, найточніше схарактеризують цей світ. ПИСЬМОВО!
Яким постає ліричний герой поезії «вишиванка»? На вашу думку, він оптиміст чи песиміст? Обґрунтуйте свої міркування. ПИСЬМОВО
15.04.2021.Юрій Андрухович "Астролог","Пісня мандрівного спудея", "Козак Ямайка"
Що дратує, про що жалкує, та ким вважає себе Юрій Андрухович. Інтерв’ю Роману Скрипіну. Літо 2017-го. Івано-Франківськ.
Записати число, тему уроку
Переглянути відеоролик https://www.youtube.com/watch?v=1zOGnWsJ-f8. Записати основні поетичні збірки, романи, оповідання
Переглянути програму (за бажанням!) https://www.youtube.com/watch?v=fm4SXiESd1I
Прочитати ст 301-302 в підручнику
Читацький практикум
Прочитати вірш "Астролог" https://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=4847
Відповісти на запитання усно
Яким постає астролог? Чим зацікавлює цей образ?
Доведіть, що у світі ліричного героя поезії поруч існує «високе» і «низьке», поетичне і приземлене, навіть брутальне.
Зверніть увагу: останній рядок поезії повторюється, але з різними розділовими знаками. На вашу думку, що криється за цими трьома крапками?
Прочитати вірш "пісня мандрівного спудея" https://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=4848
Записати визначення з підручника "Спудеї"
Відповісти за питання
Яке враження справила на вас ця поезія? Які літературні асоціації вона викликала? Який настрій у вас був під час читання твору? Які образи поезії зацікавили?
Як ви визначили б мотив цього твору? Наведіть приклади творів, яким властивий цей мотив. Які образи залучали згадані вами поети, щоб його розкрити?
Які образи створює Ю. Андрухович?
Прочитати вірш "Козак Ямайка" https://onlyart.org.ua/yurij-andruhovych-kozak-yamajka/
До кого звертається ліричний герой?
Для чого автор уводить у текст речення англійською мовою?
Пройти тестування з теми! https://naurok.com.ua/test/start/236617
14.04 2021 Василь Герасим'юк ."Аркан"-філософський верлібр про призначення чоловіка в житті, про чоловічу дружбу.
Їх було мало завжди. Так, для кого поезія — не просто слова, а стиль на землі. Але не кожен, хто береться за перо — Поет, і не кожен, хто має безліч видатних книжок, вартий називатися ним. В. Герасим’юк — сучасний поет, автор багатьох збірок, що завоювали велику прихильність читачів. Його твори у складній метафоричній формі виражають глибинний зв’язок із рідним краєм, містять роздуми про сенс людського буття.
Рубрика «Скарбничка теорії літератури»
екзистенція (від лат.— існую) — внутрішнє буття людини, те непізнаване, ірраціональне в людському «Я», унаслідок чого вона є конкретною, неповторною особистістю;
палімпсест (із грец.) — пам’ятка давньої писемності, звичайно пергамент, з якого стерто первинний текст і написано новий, крізь який інколи проступає старий;
верлібр, або вільний вірш — один із видів віршів, ритмічна єдність яких ґрунтується на відносній синтаксичній завершеності рядків (речень) та їх інтонаційній подібності. Верлібр не поділяється на стопи, рядки його мають різну кількість наголосів, довільно розташованих. Не використовує рим, тому не поділяється й на строфи.
Опрацювання ідейно-художнього змісту поезії «Чоловічий танець»
Слухання вірша :
Чи знаєте ви, що таке аркан?
Аркан – це український народний чоловічий танець, поширений серед гуцулів, є елементом обряду посвячення гуцульського 20-річного юнака у легіні (після проходження обряду він отримував право танцювати, носити бартку (топірець), вбивати ворогів та підперезуватися широким паском, тобто ставав потенційним опришком). Аркан має дві групи рухів 1) «прибий» і «зміни», 2) «підківка», «тропачок», «гайдук» (перша властива тільки аркану, друга зустрічається також в коломийкових танцях). Танцюють зімкнутим колом або півколом з топірцями в руках.
“Чоловічий танець” аналіз (паспорт) -записати в зошит
Автор – Василь Герасим’юк
Літературний рід — лірика.
Жанр —поезія-замовляння
Вид лірики — філософська.
Тема: розповідь про чоловічий початок, чоловічі стосунки, чоловіче життя
Ідея: возвеличення чоловічої сили, чоловічого духу та єдності, дружби, взаємоєдності.
Основна думка: щоб стати дорослим кожен юнак повинен станцювати аркан
Провідний мотив вірша “Чоловічий танець” – відтворення енергетики ритуального танцю — аркану; дорослішання, відчуття ваги чоловічих обов’язків та відповідальності; сила побратимства, родової єдності та міцної дружби.
Ліричний герой — досвідчений чоловік, який звертається до юнака.
Римування: немає (верлібр).
Поезія написана верлібром.
Вiрш створений у формi звертання до юнака, який повинен стати дорослим, вiдчути вагу чоловiчих обов’язкiв та вiдповiдальностi, силу побратимства й мiцноï чоловiчоï дружби. У поезiï вiдчуваються бiблiйнi мотиви.
Із самого початку читач стає ніби учасником аркана — гуцульського чоловічого танку, відчуває його енергетику, немов відбувається ритуал посвячення.
Друга частина вірша по суті є алюзією. В образній системі поезії «Чоловічий танець» відіграє валиву роль Ісус Христос. При першому прочитанні вірша не одразу впадає в око новозавітний мотив страждання Ісуса Христа як свідомий вибір спасіння ближніх, що вгадується в описі трагічної української історії, позначеної постійною необхідністю українського чоловіцтва виборювати державну незалежність.
Міфологічний образ кола символізує у вірші вічність людського страждання, його циклічну повторюваність.
Образ «аркану», «зчеплених рук», «чоловічого кола» пронизує всю поезію. І читач розуміє, що йдеться не лише про танець, мова йде про людське життя в цілому, життя чоловіка.
І якщо коло символізує буття, то «чоловіче коло» може означати буття цілого людства. У цьому контексті іншого значення набувають слова: «…як тяжко почати і зупинити / цей танець…» Але спробувати варто «хоч раз», відчути всі випробування життя, «обхопивши руками плечі двох побратимів». Адже, справді, відчуваючи дружню підтримку, легше «не випасти із цього грішного світу». У кінці поезії Василь Герасим’юк вводить образ Христа: і виявляється, що танець аркан — то смерть на хресті між двома розбійниками (а не побратимами), і буття визначається «хрестом за плечима», який несе Месія до місця своєї страти.
09.04 2021.Поезія.Ігор Римарук. "Обнови"-типова постмодерна стилістика й поетика вірша;центральна ідея - покликання й призначення людини на землі, коли завжди є проблема вибору життєвого шляху.
ІГОР РИМАРУК І гор Микола йович Римару к ( 4 липня 1958, М'якоти, Ізяславський район, Хмельницької область — † 3 жовтня 2008, Львів) — український поет. Лауреат Національної премії ім. Т.Шевченка (2002). 23 Президент Асоціації українських письменників. Радник міністра культури з питань книговидання.
Життєпис Народився 4 липня 1958 року на Волині. Закінчив факультет журналістики Київського університету ім. Т.Г.Шевченка. Працював у пресі та видавництвах. Багаторічний головний редактор журналу «Сучасність», завідувач редакції сучасної української літератури видавництва «Дніпро». За кілька днів до смерті на одній із вулиць Львова поета збила автівка. Похований 6 жовтня на Личаківському цвинтарі.
Творчість Ігор Римарук на презентації збірки «Бермудський трикутник» у Києві, 2007 Автор книг «Висока вода» (1984), «Упродовж снігопаду» (1988), «Нічні голоси» (1991), «Goldener Regen» («Золотий дощ», 1996, видавництво «Brodina», німецькою та українською мовами), «Діва Обида» (2000, 2002), «Бермудський трикутник» (2007), «Сльоза Богородиці» (2007). Упорядник антології нової української поезії «Вісімдесятники» (1990, Едмонтон). Вірші перекладалися багатьма мовами світу, друкувалися в англо-, іспано-, польско-, російсько-, румуно-, шведсько-, німецькомовних антологіях української поезії.
Особливості поезії У поезіях Римарука відчутний перманентний протест проти «легітимації», охрестоматійнення неомодерних способів творення, спроба революційного формотворення в межах НМ-дискурсу. Римарук — вічний і відданий неофіт модернізму, один із безперечних предтеч ПМД-80, який уособив фаховість та ерудовану інтелігентність «вісімдесятників». ↑ Ігоря Римарука насмерть збив автомобіль Ігоря Римарука поховали на Личаківському цвинтарі під червоночорним прапором.
Обнови
молодій душе
радій обновам —
лавровий вінок стає терновим
стражники у мученики пруть
хрест не орден
хрест не одберуть
на крилатий герб у консуляті
задивились коники крилаті
а буланий змій
а вороний —
де ви нині
в упряжі якій
мчить полями бричка макабрична
деренчить горлянка візника
і твоя
душе
зоря одвічна
в небесах оновлених зника
Вірш «Обнови» написано в цілком постмодерній манері, що характерно для автора. У поезії майже немає розділових знаків, а рядки не відмежовуються великою літерою. Читач сам розставляє акценти і творить власне розуміння твору, звертаючи увагу на власноруч збудовані синтаксичні конструкції. Проте, як і в багатьох текстах І. Римарука, в ньому яскраво виражена біблійна символіка, яка тісно переплетена з проблемами й труднощами мирського (чи сучасного?) буття. «Лавровий вінок стає терновим», — це не лише натяк на муки Ісуса Христа, а й розуміння того, що в цьому житті все є швидкоплинним, у тому числі й моральні цінності, бо вже «стражники у мученики пруть». Цілком по-філософському автор вирішує питання про покликання й призначення людини на землі, коли завжди є проблема вибору жттєвого шляху: «хрест не орден хрест не одберуть». Тільки особистість знає, що має хрест, і його слід пронести гідно, як Христос. Окремою темою звучить протистояння покликання поета та імперської залежності, що глибоко сидить у підсвідомості, бо все ще мимоволі озирається «на крилатий герб у консуляті». Минає час, і йому належить щоразу бути оновленим, саме тому минуле й майбутнє завжди поруч, саме тому «зоря одвічна в небесах оновлених зника», щоб означити новий поступ для душі.
Завдання. Написати в робочих зошитах відгук на поезію " Обнови"
08. 04 2021. Постмодернізм і постпостмодернізм. Постмодернізм як продукт постіндустріальної епохи.Визначальні риси постмодернізму.Стильове розмаїття,експериментаторство, пошуки нових форм і тем.
Друга половина ХХ сторіччя характеризується як доба
постмодернізму –
нового періоду в розвитку
культурно-історичного процесу. Стосовно самого терміна «постмодернізм», його
тлумачення, історії виникнення та відношення до попередньої модерністської
культури досі немає чітких і загальноприйнятних визначень. Існує безліч
різноманітних концепцій стосовно характеристик та хронологічних рамок
визначення та описання постмодернізму, що іноді висловлюють прямо протилежні
точки зору.
?
Подивіться, будь ласка, на порівняльну таблицю «Модернізм-постмодернізм». Спробуйте порівняти ці два
напрямки, акцентуючи увагу на постмодернізму.
Модернізм |
Постмодернізм |
Скандальність |
Конформізм (пристосовництво) |
Наявність
пафосу |
Відсутність пафосу |
Емоційне
заперечення попереднього |
Ділове заперечення попереднього |
Первинність як позиція |
Вторинність як позиція |
Оціночне в самоназві: «Ми – нове» |
Безоціночне в самоназві: «Ми – все» |
Декларована елітарність |
Недекларована демократичність |
Переважання ідеального над матеріальним |
Комерційний успіх |
Віра у високе мистецтво |
Антиутопічність |
Фактична культурна спадкоємність |
Відмова від попередньої культурної парадигми |
Виразність кордону «мистецтво – немистецтво» |
Усе може називатися мистецтвом |
Продовжіть речення:
?
До появи постмодернізму, на мій погляд, привели…
?
Для постмодернізму найхарактерніше…
Висновок
Отже, постмодернізм – це насамперед особливе
світосприйняття, духовний стан, що характеризує кризову епоху. Для цього стану
характерні відчуття розчарованості, розгубленості, відчаю, вичерпності буття.
Постмодернізм не лишає жодних надій, він засвідчує кризові моменти у розвитку
суспільства й людини, які «перебувають на самому краю прірви». Своїм виникненням постмодернізм багато в чому зобов’язаний
розвитку новітніх засобів масових комунікацій – телебаченню, відеотехніці,
інформатиці, комп’ютерній техніці. Виникнувши насамперед як культура візуальна,
постмодернізм в архітектурі, живопису, кінематографі, рекламі зосередився не на
відображенні, а на моделюванні дійсності шляхом експериментування зі штучною
реальністю – відеокліпи, комп’ютерні ігри, диснеївські атракціони.
Література здавна була художньою творчістю, яка виносилася за межі мистецтва і разом з тим становила «не мистецтво», яке включалося до сфери художньої культури. Література то наближалася до мистецтва, використовуючи мову ритму, образності, звукопису і т.п., то віддалялася від нього, захоплюючись квазінауковим аналізом буття або обслуговуючи соціально-політичні замовлення.
ЗАВДАННЯ: Опрацювати матеріал лекції.
08.04.2021.Контрольна робота «Література епохи «соціалістичного реалізму» й кримськотатарська літера
07.04.2021." Самотність"-розповідь про останній день життя пса Сабирли, через відчуття якого подано найдраматичнішу сторінку в історії кримських татар.Символічність образу Сабирли.
Немає коментарів:
Дописати коментар