23. 04. 2021 Розряди займенників за значенням.Відмінювання особових і зворотного займенника.
Опрацьовуємо відео і виконуємо запропоновані завдання
22. 04 . 2021.Займенник : загальне значення, морфологічні ознаки,синтаксична роль.
Опрацьовуємо відео і виконуємо запропоновані завдання
20.04. 2021. Письмовий твіррозповідного характеру з елементами роздуму в художньому стилі.(2 уроки)
Завдання для самопідготовки:
1. Опрацюйте поданий матеріал.
Будь-який
твір має чітку структуру й будується за стрункою схемою: вступ, основна
частина, висновок.
Твір-роздум – особливий текст, будова якого визначена законами логіки.
Твір-роздум має таку структуру:
1.
Теза.
2.
Аргументи:
перший
аргумент (приклад з літератури чи інших видів мистецтв);
другий
аргумент (приклад з історії, суспільно-політичного чи власного життя).
Висновок.
Спеціальні
слова та вирази у творі-роздумі:
Теза: я
думаю…, я вважаю…, мені здається…, на мою думку…, на моє переконання…
Аргументи: я так вважаю, тому що…; аргументом на користь моєї
думки є такий приклад…; на згадку приходять герої…, яскравим прикладом моєї
думки є…; говорячи про …, не можна не згадати…; історія також дає багато
прикладів…; хочу навести приклад з власного життя…
Висновок: отже, можна сказати, що…; підсумовуючи, можна зробити висновок,
що…; отже, бачимо, що…; на завершення свого роздуму зазначу, що…
2. Напишіть твір на будь-яку тему (оберіть одну із
запропонованих тем), використовуючи займенники, що належать до різних розрядів
№1 Що я роблю для здійснення своєї мрії?
·№2 У чому полягає гідність людини?
·№3 Що важливіше – наполегливість чи скромність?
16.04 2021 Контрольна робота . Числівник.
https://naurok.com.ua/test/kontrolna-robota-z-temi-chislivnik-yak-chastina-movi-917994.html
15.04.2021 Узагальнення й систематизація вивченого з теми "Числівник"
Ознайомлюємося із матеріалом і виконуємо запропоновані завдання:
13.04 2021. Правильне вживання числівників. Уживання числівників на позначення дат і часу.Ознайомлюємося із матеріалом і виконуємо запропоновані завдання:
09.04.2021 Тема уроку: " Узгодження числівників з іменниками"
Ознайомлюємося із матеріалом і виконуємо запропоновані завдання:
08.04 2021 Відмінювання порядкових числівників.Написання разом порядкових числівників з -тисячнийПередивіться, будь ласка, відео :
Ознайомтеся!!!! Виконайте подане завдання.
Відмінювання порядкових числівників.
Чоловічий рід.
Н. сьомий
Р. сьомого
Д. сьомому
Зн. як Н. або Р.
Ор. сьомим
М. (на) сьомому ( сьомім )
Жіночий рід.
Н. сьому
Р. сьомої
Д. сьомій
Зн. сьому
Ор. сьомою
М. (на) сьомій
Середній рід.
Н. сьоме
Р. сьомого
Д. сьомому
Зн. сьоме
Ор. сьомим
М. (на) сьомому
( сьомім )
Множина (для всіх родів)
Н. сьомі
Р. сьомих
Д. сьомим
Зн. як Н. або Р.
М. сьомими
(на) сьомих
♦ Провідміняйте словосполучення: шостий клас; шоста група; шосте помешкання; шістсот п'ятдесят четвертий учасник.
Перепишіть, подані в дужках числівники ставлячи в потрібному відмінку. Визначте відмінок, число й рід числівників.
1. Кома і крапка — найдавніші розділові знаки, вони з'явилися в перших друкованих книгах у (шістнадцятий) столітті. (З журналу). 2. Дівчина крутнула тумблер радіоприймача, і салон машини наповнили звуки (вісімнадцятий) століття. (П. Загребельний). 3. В (двадцять перший) вагоні всі поснули, всі в полоні віртуальних сновидінь. (Ю. Рибчинський). 4. Про гривню як грошову одиницю України йдеться в (дев'яносто дев'ята) статті Конституції.
♦ Поясніть, від чого залежить рід, число й відмінок порядкового числівника.
У датах назви місяців уживаються тільки у родовому відмінку однини: День Матері цього року відзначається чотирнадцятого травня. (3 календаря).
Перепишіть, числа передаючи словами, а назви місяця ставлячи у потрібній формі.
1. День Незалежності України відзначають 24 (серпень). 2. Прагнення народу до повної незалежності переконливо засвідчив референдум 1 (грудень) 1991 року. 3. Конституцію України було ухвалено на 5 сесії Верховної Ради 28 (червень) 1996 року.
Прочитайте. Визначте порядкові числівники на позначення часу доби. Від чого залежить їхній рід, число, відмінок?
У полі, на луках, на узліссі ростуть Петрові батоги. Вони прокидаються між четвертою і п'ятою годинами ранку. Для шипшини ранок настає рівно о шостій. Водяна лілія розкриває свої чашечки о сьомій годині. Курячі очка розпускаються о восьмій.
Коли ж побачиш, що розпускаються червоні тюльпани або сині дзвоники кручених паничів, то знай: минула восьма година ранку. А от нагідки — справжні сплюхи. Вони прокидаються аж о десятій.
Квітковий годинник — не новина. Уперше квітковий годинник улаштував у своєму рідному місті шведський учений Карл Лінней. Було це років двісті тому.
За П. Утевською.
Дайте усну відповідь на запитання «О котрій годині?», якщо го-
динник показує: 7:30; 9:15; 12:45; 15:10; 17:55; 22:20.
Зразок. О 8:45 — о восьмій сорок п'ять, за чверть дев'ята.
♦ Відредагуйте словосполучення: пів сьомої години; початок у четвертій; без десяти хвилин три; зателефонувати після дев 'яти.
06. 04. 2021. Тема уроку : " Відмінювання кількісних числівників Буква ь на кінці числівників і перед закінченням у непрямих відмінків."
Шановні шестикласники!! Ознайомтеся, будь ласка, із теоретичним матеріалом
М’який
знак пишеться |
М’який
знак не пишеться |
1)
На кінці числівників: а)
простих п’ять, шість, дев’ять, десять:п’ять яблук, шість книжок; б)
складних одинадцять — двадцять, тридцять: дванадцять місяців,
сімнадцять років. 2)
У непрямих відмінках: а)
простих числівників три, чотири: чотирьох яблук, трьома учнями; б)
усіх збірних ^крім двоє, семеро, восьмеро): п’ятьох немовлят,
дев’ятьом рибам |
1.
У складних числівниках у кінці першої частини: шістнадцять-
шістнадцятьом. 2.
У кінці простих числівників (окрім п’ять, шість, дев’ять,
десять): два сини, три стільці. 3.
У кінці простих числівників (окрім одинадцять — двадцять, тридцять): сорок
учнів, сімдесят кілометрів. 4.
У непрямих відмінках перед закінченням у числівниках: простих (окрім три,
чотири) та збірних (таких як двоє, семеро, восьмеро):двох
учнів, сімом птахам |
М’який знак може вживатися в числівниках тільки після букв д, т, з, с, ц, л, н: дев’ять, сім. У кінці інших числівників м’який знак після т ставиться або не ставиться залежно від звучання: п’ять, дванадцять, сімдесят. У складних числівниках у кінці першої частини м’який знак ніколи не пишеться: п’ятнадцять, п’ятдесят, п’ятсот. При відмінюванні може з’являтися м’який знак: п’ятьмастами, шістьмастами, але не в кінці першої частини, а в середині її — відповідно до вимови.
Увага! М’який знак не пишеться у
числівнику чотири в орудному відмінку перед закінченням: чотирма, але
чотирьома.
М’який знак не пишеться у
числівниках від п’ятдесяти до вісімдесяти і від двохсот до дев’ятисот, за
винятком деяких непрямих відмінків, де м’який знак пишеться в середині слова:
дев’ятьмастами.
Виконайте практично завдання
Записати математичні вирази,
використовуючи прийменники від, до. Зачитати. Простежити, чи правильно
вимовляють числівники ваші однокласники.
23
+ 18 = 41; 84 — 45 = 39; 34 + 12 = 46; 70 — 10 = 60.
Позначити орфограму «Буква ь у
числівниках» у кінці та в середині числівників.
Поєднати числівники з
іменниками. Записати утворені словосполучення в місцевому відмінку. Пояснити їх
правопис.
1)
5 (книга).
2)
23 (поверх).
3)
4 (сторінка).
4)
6 (стіл).
5)
12 (учень).
6)
9 (зошит).
7)
7 (пензлик).
Скласти 2-3 речення з
утвореними словосполученнями.
Якщо не зрозуміло подивіться відеоурок
Немає коментарів:
Дописати коментар