Дистанційне навчання (українська мова 6 клас)

23. 04. 2021 Розряди займенників за значенням.Відмінювання особових і зворотного займенника.

Опрацьовуємо відео і виконуємо запропоновані завдання



22. 04 . 2021.Займенник : загальне значення, морфологічні ознаки,синтаксична роль.

Опрацьовуємо відео і виконуємо запропоновані завдання



20.04. 2021. Письмовий твіррозповідного характеру з елементами роздуму в художньому стилі.(2 уроки)

Завдання для самопідготовки:

1.     Опрацюйте поданий матеріал.

Будь-який твір має чітку структуру й будується за стрункою схемою: вступ, основна частина, висновок.

Твір-роздум – особливий текст, будова якого визначена законами логіки.

Твір-роздум має таку структуру:

1. Теза.

2. Аргументи:

перший аргумент (приклад з літератури чи інших видів мистецтв);

другий аргумент (приклад з історії, суспільно-політичного чи власного життя).

Висновок.

Спеціальні слова та вирази у творі-роздумі:

Тезая думаю…, я вважаю…, мені здається…, на мою думку…, на моє переконання…
Аргументия так вважаю, тому що…; аргументом на користь моєї думки є такий приклад…; на згадку приходять герої…, яскравим прикладом моєї думки є…; говорячи про …, не можна не згадати…; історія також дає багато прикладів…; хочу навести приклад з власного життя…
Висновокотже, можна сказати, що…; підсумовуючи, можна зробити висновок, що…; отже, бачимо, що…; на завершення свого роздуму зазначу, що…

 

2.     Напишіть твір на будь-яку тему (оберіть одну із запропонованих тем), використовуючи займенники, що належать до різних розрядів

№1 Що я роблю для здійснення своєї мрії?

·№2 У чому полягає гідність людини?

·№3 Що важливіше – наполегливість чи скромність?



16.04 2021 Контрольна робота . Числівник.

https://naurok.com.ua/test/kontrolna-robota-z-temi-chislivnik-yak-chastina-movi-917994.html


15.04.2021 Узагальнення й систематизація вивченого з теми "Числівник"

Ознайомлюємося із матеріалом і виконуємо запропоновані завдання:

13.04 2021. Правильне вживання числівників. Уживання числівників на позначення дат і часу.

Ознайомлюємося із матеріалом і виконуємо запропоновані завдання:



09.04.2021 Тема уроку: " Узгодження числівників з іменниками"

Ознайомлюємося із матеріалом і виконуємо запропоновані завдання:

08.04 2021 Відмінювання порядкових числівників.Написання разом порядкових числівників з -тисячний 

Передивіться, будь ласка, відео :


Виконайте завдання

Ознайомтеся!!!! Виконайте подане завдання.
Відмінювання порядкових числівників.
 
Чоловічий рід.
Н. сьомий

Р. сьомого

Д. сьомому

Зн. як Н. або Р.

Ор. сьомим

М. (на) сьомому ( сьомім )
Жіночий рід.
Н. сьому
Р. сьомої
Д. сьомій
Зн. сьому
Ор. сьомою
М. (на) сьомій
Середній рід.
Н. сьоме
Р. сьомого
Д. сьомому
Зн. сьоме
Ор. сьомим
М. (на) сьомому
    ( сьомім )
Множина (для всіх родів)
Н. сьомі
Р. сьомих
Д. сьомим
Зн. як Н. або Р.
М. сьомими
     (на) сьомих
 
♦ Провідміняйте словосполучення: шостий клас; шоста група; шосте помешкання; шістсот п'ятдесят четвертий учасник.
 
Перепишіть, подані в дужках числівники ставлячи в потрібному відмінку. Визначте відмінок, число й рід числівників.
 
1. Кома і крапка — найдавніші розділові знаки, вони з'явилися в перших друкованих книгах у (шістнадцятий) столітті. (З журналу). 2. Дівчина крутнула тумблер радіоприймача, і салон машини наповнили звуки (вісімнадцятий) століття. (П. Загребельний). 3. В (двадцять перший) вагоні всі поснули, всі в полоні віртуальних сновидінь. (Ю. Рибчинський). 4. Про гривню як грошову одиницю України йдеться в (дев'яносто дев'ята) статті Конституції.

♦ Поясніть, від чого залежить рід, число й відмінок порядкового числівника.

У датах назви місяців уживаються тільки у родовому відмінку однини: День Матері цього року відзначається чотирнадцятого травня. (3 календаря).

Перепишіть, числа передаючи словами, а назви місяця ставлячи у потрібній формі.
1. День Незалежності України відзначають 24 (серпень). 2. Прагнення народу до повної незалежності переконливо засвідчив референдум 1 (грудень) 1991 року. 3. Конституцію України було ухвалено на 5 сесії Верховної Ради 28 (червень) 1996 року.

Прочитайте. Визначте порядкові числівники на позначення часу доби. Від чого залежить їхній рід, число, відмінок?
У полі, на луках, на узліссі ростуть Петрові батоги. Вони прокидаються між четвертою і п'ятою годинами ранку. Для шипшини ранок настає рівно о шостій. Водяна лілія розкриває свої чашечки о сьомій годині. Курячі очка розпускаються о восьмій.
 
Коли ж побачиш, що розпускаються червоні тюльпани або сині дзвоники кручених паничів, то знай: минула восьма година ранку. А от нагідки — справжні сплюхи. Вони прокидаються аж о десятій.
Квітковий годинник — не новина. Уперше квітковий годинник улаштував у своєму рідному місті шведський учений Карл Лінней. Було це років двісті тому.
За П. Утевською.

Дайте усну відповідь на запитання «О котрій годині?», якщо го-
динник показує: 7:30; 9:15; 12:45; 15:10; 17:55; 22:20.
Зразок. О 8:45 — о восьмій сорок п'ять, за чверть дев'ята.
♦ Відредагуйте словосполучення: пів сьомої години; початок у четвертій; без десяти хвилин три; зателефонувати після дев 'яти.

06. 04. 2021. Тема уроку : " Відмінювання кількісних числівників Буква ь на кінці числівників і перед закінченням у непрямих відмінків."

Шановні шестикласники!! Ознайомтеся, будь ласка, із теоретичним матеріалом

М’який знак пишеться

М’який знак не пишеться

1)       На кінці числівників:

а)     простих п’ять, шість, дев’ять, десять:п’ять яблук, шість книжок;

б)     складних одинадцять — двадцять, тридцять: дванадцять місяців, сімнадцять років.

2)       У непрямих відмінках:

а)     простих числівників три, чотири: чотирьох яблук, трьома учнями;

б)     усіх збірних ^крім двоє, семеро, восьмеро): п’ятьох немовлят, дев’ятьом рибам

1.  У складних числівниках у кінці першої частини: шістнадцять- шістнадцятьом.

2.  У кінці простих числівників (окрім п’ять, шість, дев’ять, десять): два сини, три стільці.

3.  У кінці простих числівників (окрім одинадцять — двадцять, тридцять): сорок учнів, сімдесят кілометрів.

4.  У непрямих відмінках перед за­кінченням у числівниках: простих (окрім три, чотири) та збірних (таких як двоє, семеро, восьмеро):двох учнів, сімом птахам

М’який знак може вживатися в числівниках тільки після букв д, т, з, с, ц, л, н: дев’ять, сім. У кінці інших числівників м’який знак після т ставиться або не ставиться залежно від звучання: п’ять, дванадцять, сімдесят. У складних числівниках у кінці першої частини м’який знак ніколи не пишеться: п’ятнадцять, п’ятдесят, п’ятсот. При відмінюванні може з’являтися м’який знак: п’ятьмастами, шістьмастами, але не в кінці першої частини, а в середині її — відповідно до вимови.

Увага! М’який знак не пишеться у числівнику чотири в орудному відмінку перед закінченням: чотирма, але чотирьома.

М’який знак не пишеться у числівниках від п’ятдесяти до вісімдесяти і від двохсот до дев’ятисот, за винятком деяких непрямих відмінків, де м’який знак пишеться в середині слова: дев’ятьмастами.

Виконайте практично завдання

Записати математичні вирази, використовуючи прийменники від, до. Зачитати. Простежити, чи правильно вимовляють числівники ваші однокласники.

23 + 18 = 41; 84 — 45 = 39; 34 + 12 = 46; 70 — 10 = 60.

Позначити орфограму «Буква ь у числівниках» у кінці та в середині числівників.

Поєднати числівники з іменниками. Записати утворені словосполучення в місцевому відмінку. Пояснити їх правопис.

1) 5 (книга).

2) 23 (поверх).

3) 4 (сторінка).

4) 6 (стіл).

5) 12 (учень).

6) 9 (зошит).

7) 7 (пензлик).

Скласти 2-3 речення з утвореними словосполученнями.

 Якщо не зрозуміло подивіться відеоурок



Немає коментарів:

Дописати коментар

Перекладач