20.04.2021-22.04.2021
ВАЖКЕ ПРОЗРІННЯ ОСОБИСТОСТІ В ТОТАЛІТАРНОМУ СУСПІЛЬСТВІ
- У творі автор показує як люди розучилися робити найголовніше, те, що відрізняє їх від тварин, — думати. І цей протиприродний бездумний стан призводить до душевного дискомфорту, самогубств, сплесків агресії.
А зараз попрацюємо із образами твору. Зокрема із образом головного героя, та як інші персонажі впливали на його духовну еволюцію.
Висновки що до образу головного героя:
герой приходить до висновку, що щасливим це безглузде існування за законами інерції назвати не можна. Він відчуває навколо порожнечу, відсутність теплоти, людяності. Тому номінація вогонь значно активніше починає розвивати саме негативно-оцінний семантичний компонент “руйнівна сила”, практично затемнюючи позитивні значеннєві варіанти. Автор ідентифікує процес спалення із нищівною стихією вогню, а тому використовує відповідну номінацію як багатозначний конотат, що є стрижневим для оформлення контекстів із загальним значенням “катастрофа”, “небезпека”, “лихо”, “смерть”, “трагедія” тощо.
Висновки фахівців. Перевір, чи наближена твоя відповідь:
Підсумки:
- Для чого автор уводить цю легенду?
Домашнє завдання:
Готуйтесь до тестів.ТЕМА: НАТОВП І ВЛАДА.
Давайте пригадаємо образи твору
Аналізуємо далі.
- Ні, нього не було вибору. Його дід і батько були пожежниками. Він навіть уві сні бачив себе пожежником.
Твір закінчується війною. І ця віна триває не довго - за лічені секунди міста не стало, залишилася лише купка попелу.
Домашнє завдання.
- Який настрій викликає твір? Чи підходить до нього визначення «трагічний оптимізм»? Свої міркування обґрунтуйте.
13.04-15.04.2021
Рей Бредбері. Роман "451 градус за Фаренгейтом"
Відповіді надіслати до 20 квітня!
08.04. 2021.Тема уроку" Конфлікт натовпу , масової свідомостіта інтелекту, культури. Песонажі -"двійники"(Шаріков- Швондер)
Повість Булгакова не тільки поставила перед читачем суспільно-політичні та морально-етичні питання, про які ми говорили на минулому уроці. У творі автор відобразив також характерний для свого часу соціальний конфлікт — протистояння натовпу, масової свідомості й інтелекту, культури. Як саме розвивається цей конфлікт, яку роль у ньому відіграють герой із собачим серцем і другорядний персонаж Швондер? Сьогодні ми дамо відповіді на ці питання.
1. Хто з героїв повісті бере активну участь у соціальному конфлікті? Хто представляє інтелігенцію, а хто — пролетаріат?
2. Знайдіть у тексті твору та виразно прочитайте монологи професора Преображенського, в яких він висловлює свої погляди на сучасну дійсність.
3. Як ви розумієте слова професора «розруха сидить не в клозетах, а в головах»?
4. Чому професор пов’язує хоровий спів домкому і замерзання труб у вбиральні?
5. Зробіть висновки: якої громадської та етичної позиції дотримується професор Преображенський? Як він ставиться до нових звичаїв у країні?
6. Знайдіть і процитуйте епізоди твору, в яких між професором і Шариковим виникають ідейні суперечки. Про що сперечаються герої?
7. Чи можна визначити авторську позицію у творі? Якщо так, то на чиєму боці автор?
8. Як вирішується конфлікт між професором і Швондером, професором і Шариковим?
9. У творі конфлікт вичерпано: протистояння зі Швондером припиняється після дзвінка вченого високопосадовцеві Петру Олександровичу, з Шариковим — після перетворення Поліграфа на Шарика. А як, на вашу думку, можна подолати конфлікт між двома ідеологічними системами в реальному житті?
Заповніть таблицю «Соціальний конфлікт у повісті «Собаче серце».
СОЦІАЛЬНИЙ КОНФЛІК У ПОВІСТІ «СОБАЧЕ СЕРЦЕ»
Соціальні групи | Інтелігенція | Пролетаріат |
Представники |
|
|
Погляди |
|
|
Бесіда
1. Які негативні риси втілює образ Шарикова? Чим зумовлене їх формування?
2. Як герой поводиться з професором та його асистентом, прислугою, зі своєю «нареченою»?
3. Образ героя поданий у розвитку. Простежте, як саме він розвивається. Свої спостереження відобразіть у схемі «Динаміка розвитку образу Шарикова»:
5. Як сприймають героя професор Преображенський та доктор Борменталь? Чи різняться їхні погляди на Шарикова?
8. У чому ви вбачаєте зміст назви «Собаче серце»? (У назву повісті вкладено подвійний зміст. З одного боку, собаче серце — це внутрішня сутність «недолюдини» Шарикова. З іншого, собаче серце Шарика виявляється добрішим і «людянішим» за внутрішню сутність Чугункіна-Шарикова.)
Деякі читачі сприймають повість Булгакова як образливу для простих людей, робітників. Наприклад, в одному з інтернет-дописів висловлено думку, що автор виводить два типи людей: «преображенських» і «шарикових». Перші — еліта, інтелект і совість нації, чиє призначення — панувати й керувати. Другі — неповноцінні особистості, які мають обслуговувати «преображенських» і слухатися їх в усьому. Чи справді твір утверджує таку ідею? Поясніть, чому ви так вважаєте.
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Заповнити таблицю, опрацювати біографію Рея Бредбері, прочитати «451 за Фаренгейтом»
https://www.youtube.com/watch?v=P_tLmUFTU_E
06.04.2021. Тема уроку "Собаче серце" як метафора соціальних експериментів революційної доби".
1. Прочитати повість "Собаче серце".
2. Опрацювати слайди.
3. Дати відповідь на питання.
Немає коментарів:
Дописати коментар