Соболь І. О. –вчитель української мови
і літератури Чумаківської ЗОШ І-ІІІ ст.
Тема: Написання
не з прикметниками.
Мета: ознайомити учнів із правилами написання не з прикметниками;
формувати вміння знаходити відповідну орфограму та обґрунтовувати вибір
написання; розвивати логічне мислення; збагачувати словниковий запас; виховувати
любов до рідного краю.
Обладнання: підручник, таблиця.
Компетентності: комунікативна,
діяльнісна, мовленнєва, самоосвітня, соціокультурна.
Форми, прийоми, методи роботи:
«Мікрофон», «Мозковий штурм», практикум, незакінчене речення.
Перебіг уроку
І. Організаційний етап.
ІІ. Актуалізація опорних знань,
умінь і навичок учнів.
1.
Перевірка
домашнього завдання.
2.
Проблемне
запитання.
-
Пригадайте, як
пишеться не з іменниками? Наведіть приклади.
-
Зробіть
словотвірний розбір слів: невдаха, недоля.
Поясніть.
3.
Словниковий диктант.
Неправда, нероба, невдаха, не
воля, а рабство, півзими, пів´ялинки, пів-України, недоплата, напівтемрява,
полумисок.
-
Пояснити
орфограми.
ІІІ. Повідомлення теми й мети
уроку. Мотивація навчальної діяльності.
ІV. Сприйняття та засвоєння нового матеріалу.
1)
Розповідь
учителя з використанням схеми.
Написання не з прикметниками
Не
Разом
Разом Окремо
Невисокий (низький) неозорий, негайний не високий, а
низький
Недорогий (дешевий) - без не не вживається не
теплий, а холодний
-
Синонім без не
- протиставляє-заперечує
2)
Робота з
підручником §47 (с.150). Опрацювання теоретичного матеріалу.
V. Узагальнення і систематизація знань, умінь, навичок.
1)
Робота з
підручником. Вправа 395, 396.
2)
Творча робота.
Записати одним словом, пояснити правопис.
-
Мова, яку не
можна зрозуміти. (Незрозуміла мова)
-
Людина, яка не
може заспокоїтися. (Невгамовна людина)
-
Хлопець, який
не відчуває втоми. (Невтомний)
-
Бадьорість, яка
ніколи не вичерпується. (Невичерпна)
3)
Пояснити
орфограми.
4)
Скласти два
речення із словами з не.
5)
Творче
конструювання.
Усно закінчити речення. Чи може не
у цих словах вважати префіксом? Обґрунтувати.
-
Не складна
вправа, а …
-
Не похмурий
день, а …
-
Не великий
текст, а …
6)
Практична
робота.
Завдання: переписати речення,
розкриваючи дужки. Усно пояснити орфограми.
Хоч річка і (не)величка, а береги
ламає. На (не)охайній людині, всяка одежа погана. У (не)щасті немає ні брата,
ні свата. Шукай друга (не)хвастливого, а правдивого.
VІ. Підсумки. Рефлексія. Оцінювання.
Заповніть таблицю
Добре засвоїв (ла)
|
Маю сумніви
|
Хочу дізнатися більше
|
|
|
|
VІІ. Домашнє завдання та інструктаж до його виконання.
-
Вивчити §47, вправа 398.
- Підібрати п´ять прислів´їв і
приказок із словами з не (високий
рівень).
Немає коментарів:
Дописати коментар