Українська література 5 клас . Тема:"Переказування найцікавіших епізодів повісті. Доброта, вигадливість, рішучість Сашка, його здатність на самостійні вчинки, особливо у відстоюванні своєї позиції".
Я думаю, що ви всі прочитали повість "Сіроманець". Вона нікого із вас не залишила байдужими. Ви тепер знаєте, яка має бути справжня дружба.
Я ж хочу перевірити, як ви знаєте зміст повісті.(Тест)(результати чекаю у Вайбері)
Дуже важливо в
житті мати мати власну думку. Але щоб її відстоювати — треба бути надзвичайно
мужнім, особливо — коли твоєї думки ніхто не поділяє. У повістіМ. Вінграновського «Сіроманець» ця роль
випала на долю маленького хлопчика Сашка. Він має власні переконання, що людина
повинна оберігати не лише природу, але й тварин. Попри всі непорозуміння з
дорослими, він захищає вовка і не зраджує його до останнього. Незважаючи на той
факт, що Сіроманець — дорослий вовк, Сашко поводиться з ним так, ніби він ще
маленький, а тому його треба оберігати, годувати, боронити від ворогів та нести
за нього відповідальність. Цим автор дає нам зрозуміти, що моральні принципи
людини не залежать від віку.
А зараз давайте з вами розберемось, як
автор характеризує свого головного .героя та його оточення.
Характеристика головних персонажів: хлопчик Сашко.
2.1.1. Авторське бачення персонажа (цитатна характеристика):
□ «Сашко пройшов ліс, вийшов у поле, як почув стрекотіння вертольота: півколом, низенько над лісом він летів на Сашка. Сашко чи злякався, чи що, але сів на землю і прикрився портфелем»;
□ «Аби я був вовком...»;
□ «Раптом Сашко відчув, що хтось дивиться йому в спину: а дубом хтось стояв! «Піти глянути чи не йти?..— завагався Сашко. Але вирішив: — Чого це я стану його боятися? Піду гляну»;
□ «Сашко вибрав підходящу для Сіроманця нору, розчистив її трохи лопатою, нарвав пирію, настелив, ліг сам»;
□ «Одного дня Сашко відкрив, що Сіроманець сліпий»;
□ «Так от ти який лизунчик, а ще Сіроманець,— сказав Сашко і погладив Сіроманцеві шию, почухав під горлом»;
□ «Ти і не подумав тікати, бо ти у мене розумний, вовчику. Пиріжка з печінкою хочеш?»;
□ «Сашко вийшов у коридор, намацав татові валянки, вліз у них, наче провалився у воду, накинув кожушок, тихо прочинив і зачинив за собою двері»;
□ «Сашко став на коліна, почав обмацувати темінь, наткнувся добряче лобом на ковадло, і вже Сіроманець щімко задихав Сашкові в обличчя. Сашко обійняв обома руками вовка за шию».
Хлопчик Сашко захоплюється Сіроманцем. Він вважає його чесною та справедливою твариною, яка не зробила нікому нічого поганого. Навіть коли мисливці винищили його вовченят — Сіроманець не помстився їм. Тому Сашко захищає його чесне ім’я перед батьком та Чепіжним. Але дорослі не розуміють хлопця, тому що для них вовк — хижак, якого треба впіймати. Не знайшовши підтримки, Сашко вирішує діяти самостійно. Він допомагає Сіроманцю переховуватись у лісі та влаштовує втечу з сільського хліва, коли вовка таки впіймали в пастку. Сашко вважає Сіроманця кращим другом, він годує його, розмовляє з ним та проводить увесь з ним вільний час. Коли вовк був змушений покинути ліс та переховуватись на полігоні, хлопчик дуже сумував за ним. Навіть потоваришувавши з дівчинкою Галею, Сашко не забував про Сіроманця. їхня зустріч після тривалої розлуки була дуже емоційною. Хлопчик не зраджує своїй меті вилікувати вовкові зір. Задля цього він навіть втікає з дому та подорожує кілька днів пішки, щоб дістатися до лікарні в Одесі. Йому все вдається, але останньої миті вовча натура бере верх і Сіроманець втікає з лікарні, навіть не попрощавшись з кращим другом.
Домашнє завдання:
1. Укладіть діалог на тему «Бесіда Сашка з Сіроманцем» (до 10 реплік).
2. Пригадайте, як називав Сіроманця Сашко.
3. Обґрунтуйте, чи хотіли би ви мати друга — Сіроманця.
Немає коментарів:
Дописати коментар