середу, 29 квітня 2020 р.

Зарубіжна література 9 клас Тема:"Проблеми життя і смерті, любові й відданості у творі Е.В.Сігела«Історія одного кохання».

Хіба є щось сильніше від любові? Так, любов прощає і бореться до кінця. Зазвичай вона перемагає, коли ти впевнений у ній і в собі теж.
                                                                                      Дара Корній « Гонихмарник»
Кажуть, що справжнє кохання дається раз у житті. І головне – не проґавити його, не пройти мимо. Недарма слово «кохання» є деякою мірою протиставленням до слова «смерть», адже кохання – це життя, рух уперед, коли хочеться вдосконалюватися, жити і дихати, коли здається, що ти не ходиш, а просто літаєш над землею, що в тебе виросли крила.
 Сьогодні у нашому житті можна часто почути, що кохання немає або що краще виходити заміж по розрахунку, ніж за кохану людину. Але я не можу з цим погодитися. Життя без любові, звичайно, можливе. Але яким воно буде? Сірим і монотонним. Нецікавим і беззмістовним. Коли люди кохають одне одного, вони однаково думають, однаково мріють, однаково бачать світ. Антуан де Сент-Екзюпері сказав, що кохати – це не значить дивитися один на одного, це значить – дивитися в одному напрямі. Коли бачиш закоханих, здається, що вони розуміють один одного без слів. А ще я впевнена, що справжнє кохання вічне. Я знаю людей, які прожили разом все життя, і сьогодні, коли вони дивляться одне на одного, в їхніх очах стільки тепла і ніжності, стільки любові, що дух перехоплює. Кохання сильніше за смерть! Саме воно допомогло стільком воїнам повернутися додому з війни, саме присутність дорогої людини інколи повертає до життя, здавалося б, безнадійного хворого. Саме завдяки коханню, врешті-решт, народжуються діти.
Кохання - морально-естетичне почуття, яке виражається в самозабутньому і безкорисливому ставленні до певної особистості.
Соціологи тлумачать кохання як зустріч двох людей, які органічно доповнюють одне одного, а психологи трактують кохання як шлях подолання самотності, прояв бажання піклуватися про іншого, як про самого себе.
Закохана людина сприймає об'єкт своїх почуттів як ідеальний естетичний образ, знаходячи в ньому красу, індивідуальність, підкорювальну силу та багатий духовний світ. Унаслідок цього часто поза увагою опиняється справжня сутність людини, а ідеалізовані її тілесні, духовні якості вважають єдиним об'єктом бажання, естетичного споглядання, джерелом естетичної насолоди.

 Кохання або любов - почуття глибокої сердечної прихильності до особи іншої статі.  (Тлумачний словник)
Анонс роману “Історія одного кохання”.
  У романі Еріка Сігала описана історія кохання юнака і дівчини, сина мільйонера  до дочки бідного італійського емігранта. Вони зустрілися випадково – майбутній юрист, один з кращих в Гарварді, і студентка музичного коледжу, примхлива і взагалі дуже вже розумна  як для дівчини. Вони познайомилися, закохалися, одружилися, стали жити. Іноді сварилися. Мріяли про дітей, але життя розсудило інакше. Звичайна історія. Вічна, як світ. І немає в цій книзі ніякої вульгарності і немає зайвої сентиментальності, просто любов, ніжність, надії і взаємна підтримка двох люблячих людей.
Проблеми, які порушено в творі:
- сила кохання і неможливість існування без нього
- стосунки батьків і  дітей
- вплив мистецтва на людину
- життя і смерть, добро й зло
Словесне малювання
Дженні Кавіллері
"чотириокий  Гризун  Науки"
"надлюдина в спідниці"
"А от вбрання її не викликало в мене захвату; як на мій смак, воно було аж надто богемне."
"Я американка італійського походження"
"А курси лекцій слухає такі, що на них простий смертний не потикається"
"..ти належиш до династії мільйонерів, а я соціальний нуль"
"Та це ж мала  Кавіллері , гордість і окраса нашої вулиці !"
"Ти любиш ставити на місце інших , але не любиш, коли на місце ставлять тебе"

Олівер Беррет
"... я ж бо  звик скрізь бути першим. Гени, фамільна спадковість! "
"... того, що вигляд у вас такий: багатий, та дурний..."
"От і не  вгадали. Я бідний і розумний"
"... занесений до Списку пошани деканату за успіхи у навчанні"
"Боже, як я ненавиджу, коли мене так називають. Ненавиджу отой "титул" і схований у ньому принизливий натяк на різницю між мною і старим"
- Якщо ти одружишся з нею тепер, у тебе не зостанеться ні цента за душею.
- Татуню, в мене зостанеться душа. Але ти не знаєш, що таке душа.

4.Схарактеризуйте образи головних героїв.
\
Дженні
Олівер
Спільне
Наполегливість, розум, атеїсти, підтримка один одного, сильні духом
Відмінне
Займається музикою
Вперта
Бачить у всьому позитив
Грає хокей
Гордий
Затятий
Не хоче визнавати очевидні речі (батько його любить)
Робота з текстом.
Дженніфер:
- відмовилася від навчання в Парижі;
- викладає в приватній школі;
- боротьба з бідністю “Наше щоденне життя протягом перших трьох років можна змалювати одним словом: скрута. Від ранку до ночі ми думали тільки про те, як нашкрябати грошей на найпотрібніші речі”.
- “Навіть найпростіше рішення мало бути затверджене бюджетним комітетом...”;
- самі готували їжу “ ...перечитавши всі куховарські книги, навчилася робити томатну приправу, що мала божественний смак..”
- “Ходи без мене. Я нічого не тямлю в регбі...”
-”-Хто платить за твою квартиру?...
-Подумаєш! Скоро я стану незалежний від тебе....
- Ні, Шпаргалето, ти будеш залежний від мене довіку”
- “ Олівере! Я не те, що кохаю тебе. Я дуже, дуже тебе кохаю”.
- “Я не хочу в Париж. Мені не потрібний Париж. Мені потрібний ти”.
- “Що б  ти хотіла взяти з собою?
- Тебе.”


Оллівер:
- “Наш медовий місяць ми провели на яхті разом з дітьми...Я керував тридцятишестифутовим “родсом”... Дженні була дитячою вихователькою...”;
- одне до одного ми ставилися чутливо. Я кажу “чутливо”, бо мені слів, щоб змалювати, що означає кохати Дженніфер Кавіллері і бути її коханим...”
- “ ....довелося покласти кінець мало не всім колишнім знайомствам..”;
- “...ми навіть не ходили на матчі з регбі...  квиток коштував шість доларів, отже, треба було б викладати по дванадцять доларів щоразу ...проте щосуботи я ставив біля себе транзистор, слухаючи ревище уболівальників... ”
- “лист прийшов із запізненням... я помчав у школу до Дженні”
- “ -Я завдячую тобі з біса багато чим.
- Ти кажеш неправду...
- Неправду?
- Ти зобов’язаний мені всім”.
-”Я звелів своїй дружині-відьмі, щоб вона негайно відкрила рахунок і почала тринькати гроші”;
- “Я прокидався зранку і згадував — Дженні ще зі мною Ще зі мною”.
-”Тату. Тату позич мені п’ять тисяч доларів. Дуже треба”.
Незважаючи на трагічний кінець, ця книга змусить повірити в реальну любов. Ця книга як приклад того ЯК треба любити і ЩО робити з цією любов'ю. Коли скептики говорять, що ідеальних пар не буває, бо це романтичний міф, смію заперечити, що в житті такі пари є. Хоч і не такі яскраві, як у літературі чи в кінематографі, бо життя – це все-таки не література, воно складніше й заплутаніше за найскладніший роман. Тому сучасні  Олівери та Дженні ходять серед нас, ревнують, страждають і переживають великі пристрасті. Та їхні пристрасті недоступні для сторонніх очей, як усе глибоко інтимне, сховане від чужих поглядів.
 Такі твори навчають нас цінувати своє життя, ловити в ньому кожну мить, кожну секунду проживати із задоволенням та з користю. Бо інакше, може бути занадто пізно щось сказати, зробити, запропонувати…

Домашнє завдання.
Написати есе на тему: “Любов — це коли ні про що не жалкуєш” (за твором Еріка Сігала ).

Немає коментарів:

Дописати коментар

Перекладач