Зарубіжна література 9 клас Тема:"Проблеми життя і смерті, любові й відданості у творі Е.В.Сігела«Історія одного кохання».
Хіба є щось сильніше від любові? Так, любов прощає і бореться до кінця.
Зазвичай вона перемагає, коли ти впевнений у ній і в собі теж.
Дара Корній « Гонихмарник»
Кажуть, що справжнє кохання дається раз
у житті. І головне – не проґавити його, не пройти мимо. Недарма слово «кохання»
є деякою мірою протиставленням до слова «смерть», адже кохання – це життя, рух
уперед, коли хочеться вдосконалюватися, жити і дихати, коли здається, що ти не
ходиш, а просто літаєш над землею, що в тебе виросли крила.
Сьогодні у нашому житті можна часто почути, що кохання
немає або що краще виходити заміж по розрахунку, ніж за кохану людину. Але я не
можу з цим погодитися. Життя без любові, звичайно, можливе. Але яким воно буде?
Сірим і монотонним. Нецікавим і беззмістовним. Коли люди кохають одне одного,
вони однаково думають, однаково мріють, однаково бачать світ. Антуан де
Сент-Екзюпері сказав, що кохати – це не значить дивитися один на одного, це
значить – дивитися в одному напрямі. Коли бачиш закоханих, здається, що вони
розуміють один одного без слів. А ще я впевнена, що справжнє кохання вічне. Я
знаю людей, які прожили разом все життя, і сьогодні, коли вони дивляться одне
на одного, в їхніх очах стільки тепла і ніжності, стільки любові, що дух
перехоплює. Кохання сильніше за смерть! Саме воно допомогло стільком воїнам
повернутися додому з війни, саме присутність дорогої людини інколи повертає до
життя, здавалося б, безнадійного хворого. Саме завдяки коханню, врешті-решт,
народжуються діти.
Кохання - морально-естетичне почуття, яке виражається в самозабутньому і
безкорисливому ставленні до певної особистості.
Соціологи тлумачать кохання як зустріч
двох людей, які органічно доповнюють одне одного, а психологи трактують кохання як шлях подолання
самотності, прояв бажання піклуватися про іншого, як про самого себе.
Закохана людина сприймає об'єкт своїх
почуттів як ідеальний естетичний образ, знаходячи в ньому красу,
індивідуальність, підкорювальну силу та багатий духовний світ. Унаслідок цього
часто поза увагою опиняється справжня сутність людини, а ідеалізовані її тілесні,
духовні якості вважають єдиним об'єктом бажання, естетичного споглядання,
джерелом естетичної насолоди.
Кохання або любов - почуття глибокої сердечної прихильності
до особи іншої статі. (Тлумачний
словник)
Анонс
роману “Історія одного кохання”.
У романі Еріка Сігала описана
історія кохання юнака і дівчини, сина мільйонера до дочки бідного італійського емігранта. Вони
зустрілися випадково – майбутній юрист, один з кращих в Гарварді, і студентка
музичного коледжу, примхлива і взагалі дуже вже розумна як для дівчини. Вони познайомилися,
закохалися, одружилися, стали жити. Іноді сварилися. Мріяли про дітей, але
життя розсудило інакше. Звичайна історія. Вічна, як світ. І немає в цій книзі
ніякої вульгарності і немає зайвої сентиментальності, просто любов, ніжність,
надії і взаємна підтримка двох люблячих людей.
Проблеми, які порушено в творі:
- сила кохання і неможливість існування без нього
- стосунки батьків і
дітей
- вплив мистецтва на людину
- життя і смерть,
добро й зло
Словесне малювання
Дженні Кавіллері
"чотириокий Гризун
Науки"
"надлюдина в
спідниці"
"А от вбрання її не
викликало в мене захвату; як на мій смак, воно було аж надто богемне."
"Я американка
італійського походження"
"А курси лекцій слухає
такі, що на них простий смертний не потикається"
"..ти належиш до
династії мільйонерів, а я соціальний нуль"
"Та це ж мала Кавіллері , гордість і окраса нашої вулиці
!"
"Ти любиш ставити на
місце інших , але не любиш, коли на місце ставлять тебе"
Олівер Беррет
"... я ж бо звик скрізь бути першим. Гени, фамільна спадковість!
"
"... того, що вигляд у
вас такий: багатий, та дурний..."
"От і не вгадали. Я бідний і розумний"
"... занесений до
Списку пошани деканату за успіхи у навчанні"
"Боже,
як я ненавиджу, коли мене так називають. Ненавиджу отой "титул" і
схований у ньому принизливий натяк на різницю між мною і старим"
- Якщо
ти одружишся з нею тепер, у тебе не зостанеться ні цента за душею.
-
Татуню, в мене зостанеться душа. Але ти не знаєш, що таке душа.
4.Схарактеризуйте
образи головних героїв.
\
Дженні
|
Олівер
|
Спільне
Наполегливість, розум,
атеїсти, підтримка один одного, сильні духом
|
|
Відмінне
|
|
Займається музикою
Вперта
Бачить у всьому позитив
|
Грає хокей
Гордий
Затятий
Не хоче визнавати
очевидні речі (батько його любить)
|
Робота з текстом.
Дженніфер:
- відмовилася від навчання в Парижі;
- викладає в приватній школі;
- боротьба з бідністю “Наше щоденне життя протягом перших
трьох років можна змалювати одним словом: скрута. Від ранку до ночі ми думали
тільки про те, як нашкрябати грошей на найпотрібніші речі”.
- “Навіть найпростіше рішення мало бути затверджене
бюджетним комітетом...”;
- самі готували їжу “ ...перечитавши всі куховарські
книги, навчилася робити томатну приправу, що мала божественний смак..”
- “Ходи без мене. Я нічого не тямлю в регбі...”
-”-Хто платить за твою квартиру?...
-Подумаєш! Скоро я стану незалежний від тебе....
- Ні, Шпаргалето, ти будеш залежний від мене довіку”
- “ Олівере! Я не те, що кохаю тебе. Я дуже, дуже тебе
кохаю”.
- “Я не хочу в Париж. Мені не потрібний Париж. Мені
потрібний ти”.
- “Що б ти хотіла
взяти з собою?
- Тебе.”
Оллівер:
- “Наш медовий місяць ми провели на яхті разом з
дітьми...Я керував тридцятишестифутовим “родсом”... Дженні була дитячою
вихователькою...”;
- одне до одного ми ставилися
чутливо. Я кажу “чутливо”, бо мені слів, щоб змалювати, що означає кохати
Дженніфер Кавіллері і бути її коханим...”
- “ ....довелося покласти кінець
мало не всім колишнім знайомствам..”;
- “...ми навіть не ходили на
матчі з регбі... квиток коштував шість
доларів, отже, треба було б викладати по дванадцять доларів щоразу ...проте
щосуботи я ставив біля себе транзистор, слухаючи ревище уболівальників... ”
- “лист прийшов із запізненням...
я помчав у школу до Дженні”
- “ -Я завдячую тобі з біса
багато чим.
- Ти кажеш неправду...
- Неправду?
- Ти зобов’язаний мені всім”.
-”Я звелів своїй дружині-відьмі,
щоб вона негайно відкрила рахунок і почала тринькати гроші”;
- “Я прокидався зранку і згадував
— Дженні ще зі мною Ще зі мною”.
-”Тату. Тату позич мені п’ять
тисяч доларів. Дуже треба”.
Незважаючи на трагічний кінець, ця книга
змусить повірити в реальну любов. Ця книга як приклад того ЯК треба любити і ЩО
робити з цією любов'ю. Коли скептики говорять, що ідеальних пар не буває, бо це
романтичний міф, смію заперечити, що в житті такі пари є. Хоч і не такі
яскраві, як у літературі чи в кінематографі, бо життя – це все-таки не
література, воно складніше й заплутаніше за найскладніший роман. Тому сучасні Олівери та Дженні ходять серед нас, ревнують, страждають і
переживають великі пристрасті. Та їхні пристрасті недоступні для сторонніх
очей, як усе глибоко інтимне, сховане від чужих поглядів.
Такі твори навчають нас цінувати своє життя,
ловити в ньому кожну мить, кожну секунду проживати із задоволенням та з
користю. Бо інакше, може бути занадто пізно щось сказати, зробити,
запропонувати…
Домашнє завдання.
Написати есе на тему: “Любов — це коли ні про що не жалкуєш” (за твором Еріка Сігала ).
Немає коментарів:
Дописати коментар