Дев'ятикласники!!!! Продовжуємо з вами знайомитися із творчістю Т.Г. Шевченка.Тема нашого уроку :"Лірика Т. Шевченка періоду арешту й заслання і після повернення з нього. Риси автобіографізму в образі ліричного героя («Доля»). Ностальгія за ідилією родинного життя, висока філософія життя людини на землі («Росли укупочці, зросли…»).
З біографії Т. Шевченка ви знаєте, що після звільнення з кріпацтва, життя митця склалося ніби добре. Він успішно вчився в Академії мистецтв, був своєю людиною колах передової інтелігенції, ні від кого не залежав. Щороку друкувалися його твори в журналах, альманахах, виходили окремими книжками й користувалися великою популярністю в читачів. Після довгих років блукань на чужині поет повертається у палко любимий рідний край, міг працювати для розвитку його культури. Ніби була вже знайдена стежка, яка могла привести поневолений народ до національного й соціального визволення, - збройне повстання. Здавалося вже цілком здійсненною і мрія про особисте щастя, сімю, родинний затишок, але…
І раптом усе зруйнувалось… Переслідування, допит, ув'язнення, солдатчина…
Поезія Тараса Григоровича періодів заслання й останніх років життя – явище дійсно унікальне. З – під пера Шевченка виходять вершинні зразки лірики, що засвідчили подальше зростання таланту Великого Кобзаря. У цьому ми маємо змогу переконатися сьогодні на уроці, ознайомившись із кращими ліричними творами вказаного періоду.
Тож слухаємо вірш "Доля"
- Завдання. Поезія " Доля"
- -Ідейно – художній аналіз ( тема, ідея, основна думка, жанр, художні особливості твору )
- Створення словникового портрета долі
- Завдання виконуємо в робочих зошитах!
- Вивчити вірш "Доля" напам'ять !!!(відео можна кидати мені у соцмережі)
« Росли укупочці, зросли» слухаємо вірш
Виконати завдання:
- Ідейно – художній аналіз твору
- Скласти « Доміно»
- Виявити передумови для щасливого подружнього життя.
- Щасливе подружнє життя -
- (Виконуємо у робочих зошитах)
- Домашнє завдання вивчити вірш " Доля" напам'ять !!!
Немає коментарів:
Дописати коментар