Українська мова 9 клас. Починаємо вивчати нову тему: " Текст , основні ознаки його. Будова тексту. Мікротема й абзац".
Ознайомтеся,будь ласка, із відео:
А тепер виконайте ряд практичних завдань :
1.Прочитайте. Розташуйте речення так, щоб утворилося зв’язне висловлювання. Поділіть на абзаци.
— Визначте складні синтаксичні
цілі. Аргументуйте свою думку, назвавши їх ознаки.
На заході днів вона засяє
нестерпучим блиском. Молодість, як дивовижний рубін, мусить горіти на серці. І
погасне. Бо другої молодості немає у світі. Життя є молодість, труд і любов.
Усе життя людина лише шліфує грані своєї молодості. У радісній знемозі він
пахтить, як дорога. Він є вірним другом. Він не зраджує. Труд, як материнська
рука, веде нас по стежці. Вона знає такі таємниці, що від них розривається
серце, як стигла слива, надвоє. Скільки людей співало їй! Відчуваю її, як
дорогу, теплу долоню на голові. Вона перебирає моє волосся, лоскоче мене за
вухом, ніби я якесь мале. Любов. А вона, пишна, сходить, сонцем іде на небо,
світить, б’є в очі, як у глибокий колодязь пустелі. І молодість дзвенить. Вона
— щось таке, що підносить людину вгору, і завмирає в неї дух (За Ю.
Яновським).
2.Доберіть заголовок до змодельованого висловлювання. Визначте тему й основну думку.
Життя є молодість, труд і любов.
Молодість, як дивовижний рубін, мусить горіти на серці. Усе життя людина лише
шліфує грані своєї молодості. На заході днів вона засяє нестерпучим блиском.
І погасне. Бо другої молодості
немає у світі. Труд, як материнська рука, веде нас по стежці. Він є вірним
другом. Він не зраджує. У радісній знемозі він пахтить, як дорога. Любов.
Відчуваю її, як дорогу, теплу долоню на голові. Вона перебирає моє волосся,
лоскоче мене за вухом, ніби я якесь мале.
Вона — щось таке, що підносить
людину вгору, і завмирає в неї дух. Вона знає такі таємниці, що від них
розривається серце, як стигла слива, надвоє. Скільки людей співало їй! А вона,
пишна, сходить, сонцем іде на небо, світить, б’є в очі, як у глибокий колодязь
пустелі. І молодість дзвенить... (За Ю. Яновським).
3.Дослідження-відновлення.
Перепишіть, визначивши межі речень і розставивши пропущені розділові знаки. Поділіть висловлювання на мікротеми. З’ясуйте тип мовлення. Доберіть заголовок, який би відповідав темі тексту.
Українська народна пісенність
дорогоцінне надбання поетичного генія трудового народу нев’януча окраса його
духовної культури здається усю мудрість обдарування усю красу і благородство
душі усю ніжність і ласку увесь високий і гордий політ думки та натхнення
вклали протягом століть у свої пісні легіони безіменних народних співаків і
поетів тому сповнені юної зваби безсмертно ширяють пісні над українськими
просторами легко залітаючи на крилах мелодії за межі рідного краю народні пісні
володіють чудовою здатністю полонити людські серця підносити настрій окрилювати
бажання надихати у праці розраджувати в горі тамувати душевні болі множити сили
у боротьбі до пісні звертаються колективно й поодинці в будень і свято старі й
молоді звертаються при найрізноманітніших життєвих нагодах і душевних
зворушеннях у ній повсякчас можна почути рідний серцю голос батьківщини уловити
відлуння своїх інтимних почуттів та затаєних дум золотий промінь надії слово
мудрої поради і тихої маминої ласки супроводжуючи народне життя у щоденному
побуті й на історичних шляхах пісня обіймала весь багатогранний світ людини (О.
Дей).
Домашнє завдання.
Вивчити теоретичний матеріал підручника
Немає коментарів:
Дописати коментар